Saturday, March 28, 2009

KELUAR SURAT KHABAR

SIN CHEW DAILY 21/5/2008
Temubual oleh Low Sock Ken menampilkan 3 orang pelukis daripada Komuniti Pelukis Hutan Bandar iaitu Norazlan Ahmad, Ilshah Shahbir & Yahya Mohamed ketika pameran Jejak Seni pada 26 April 2008 di Hutan Bandar, JB.
13/11/2008 NEW STRAIT TIME ( JOHOR BUZZ)
Temubual dengan wartawan NST, En. Satiman sempena Pameran Pelukis-pelukis Amatur Johor di Galeri Seni Johor
Versi online:
http://www.nst.com.my/Current_News/JohorBuzz/Thursday/Stories/20081112201626/Article/printarticle


21/11/2008 NEW SUNDAY TIME (SUNDAY PEOPLE)
Temubual oleh Satiman Jamin menampilkan Norazlan Ahmad.

Versi online :
http://www.nst.com.my/Current_News/SundayPeople/article/Features/20081129204940/Article/index_html

Thursday, March 26, 2009

Pergi ke T6 Kluang

Semalam petang saya di Angsana. Hampir pukul 5.00 petang saya dapat panggilan telefon dari pejabat sekolah. Saya dimaklumkan yang saya perlu ke SMK Bandar Kluang untuk kursus Kemahiran Hidup. Pendaftaran jam 8.00 pagi.

Apalah diorang ni. Pagi semalam tak nak bagi surat kat saya. Ni main telefon-telefon pulak. Pagi ni saya bertolak ke Kluang. Sebelum tu telefon untuk pengesahan. Disebut lagi dewan SMK Bandar Kluang. Ikut lebuh raya turun ikut Simpang Renggam, Renggam terus ke kluang.

Tiba di Kluang melilau mencari SMK Bandar Kluang. Jumpa SK Bandar Lelaki Kluang. Berhenti tanyalah kat pakcik pemandu bas yang kebetulan ada kat situ. Dia kata SMK Bandar tak ada. Ahh sudah... Telefon semula sekolah minta kepastian maklumat. Barulah disebut SMK Bandar T6, kluang.

Keluar dari Kluang cari T6. Menurut orang yang ditanya, T6 ni ikut jalan Tenggara ke Kota Tinggi. Mencarilah saya sampai juga di T6 atau Taman Seri Lambak. Pergilah kat SMK Bandar T6. Diberitahu pula tempatnya bukan di dewan sekolah tetapi di Dewan Kejora.

Dari Jam 7.00 pagi sampai ke Dewan tu jam 9.00 pagi. Sabar jerlah. Sekali lagi sabar, rupa-rupanya kursus tu untuk guru Kemahiran Hidup bukan opsyen. Alahai saya ni memang opsyen Kemahiran Hidup. Yang kena pergi ni apahal....

Itulah Cikgu yang menurut perintah. Sabaaaaaaaar jerlah

Tuesday, March 24, 2009

Tawaran Jadi Jurulatih Utama Pendidikan Seni Visual

Hari ni saya dapat panggilan telefon dari penyelia PSV di Jabatan Pelajaran Johor, En. Isa. En. Isa minta saya menjadi Jurulatih Utama (JU) Pendidikan Seni Visual Sekolah Rendah untuk daerah Johor Bahru.

Entahlah, rasanya macam tak nak. Bukan apa, rasanya saya dah agak sibuk. Sekarang ni pun tengah sibuk sambung belajar. Mana ada masa. Jangan sampai nak berkarya pun tak sempat sudahlah. Rasa kesian pada orang umah dan anak-anak pun ada juga. Masa cuti sekolah dahlah saya kena pergi sambung belajar. Hari Minggu ke Hutan Bandar pula untuk aktiviti seni. Agaknya nanti bila dah jadi JU ni kena pula keluar untuk kursus dan sebagainya berhari-hari. Alahai....

Saya pun tak tahu menahu tentang peranan JU ni. Masih samar-samar lagi. Lagipun saya ni bukan bagus pun. Alahai macamanalah boleh terpilih jadi JU ni.

Monday, March 16, 2009

Wednesday, March 11, 2009

Hari ni sibuk

Hari ni saya sangatlah sibuknya.

1. mesyuarat keselamatan sekolah sampai jam 2 ptg. Saya jadi pengerusi unit keselamatan fizikal sekolah. Kena rancang tugas ajk. Cuti ni dia orang kena bertugas dan saya kena rancang tugas diaorang tu. Malangnya masa tu saya sebagai ketua tak ada. Jadi kena tinggalkan wasiat jerlah kat diaorang tu. Saya tak ada sebab cuti ni saya kena ke IPG THO.

2. Pukul 3.30 ptg ke SK Sri Melati jumpa kak Azlidar, bincang tentang tugasan yang perlu dilengkapkan hampir 40 muka surat.( kerja kursus PGSR )

3. Pukul 5.00 ptg jumpa En. Salaha (pegawai MBJB) tengok kawasan Taman Merdeka. dan berbincang dengannya apa yang patut. Maklumat lanjut akan diberitahu kemudian.

Saturday, March 7, 2009

Projek Baru di Taman Merdeka JB

Hari ini saya dapt makluman dari En. Salaha (pegawai MBJB) supaya membuat aktiviti pelukis di Taman Merdeka. Dijangka aktiviti itu selama satu minggu mulai 18 April 2009 nanti.

Saya pun tak merancang secara terperinci lagi sebab saya tidak cukup maklumat tentang tempat tu. Apa-apa pun projek ini insyaallah saya akan laksanakan. Sekiranya tiada masalah yang menghalang projek, nampak gayanya ini adalah projek pertama komuniti di luar HutanBandar.

Jika hendak tahu secara terperinci berkaitan projek ni, nanti jengah-jengahlah komunitipelukishutanbandar.blogspot.com

Thursday, March 5, 2009

WolfGenG

Lama dah tak menulis apa-apa disini. Bukan apa sekarang ni sibuk nak tubuhkan wolfgeng. Wolfgeng ni bukan apa hanya satu cara saya nak mendekati anak murid dan mengawal disiplin mereka.

Wolfgeng ni saya tubuhkan bawah unit Pengakap. Cuma Wolfgeng ni saya wujudkannya sebagai unit elit dalam pengakap. Saya nak bagi bebudak seronok selain mengawal disiplin murid(sebab saya guru disiplin) dan mengalakkan mereka membuat kebaikan sesuai dengan persetiaan pengakap iaitu taat kepada tuhan, raja dan negara serta menolong orang pada setiap masa menurut undang-undang pengakap.

Nak cerita panjang kat sini pun rasa malas pun ada, yalah menulis benda sama seperti dalam blog wolfgeng tu. Jadi kalau nak tahu apa bendanya, bagaimana dilaksanakan dan perkembangan projek wolfgeng ni silalah ke gengpengakap.blogspot.com.

Sebelum keluar nak beritahu sedikit tentang nama wolfgeng ni. Wolf tu serigala, pengakap kanak-kanak ni juga di kenali sebagai anak serigala. Geng tu pula adalah daripada perkataan Gang ler. Jadi bila digabungkan jadilah wolfgeng. Harap Dewan Bahasa dan Pustaka tak marah ler yer. ini hanya satu kreativiti (asal cakap orang putih gak nih) untuk mendekati kanak-kanak dalam usaha menangani masalah disiplin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails