Thursday, March 26, 2009

Pergi ke T6 Kluang

Semalam petang saya di Angsana. Hampir pukul 5.00 petang saya dapat panggilan telefon dari pejabat sekolah. Saya dimaklumkan yang saya perlu ke SMK Bandar Kluang untuk kursus Kemahiran Hidup. Pendaftaran jam 8.00 pagi.

Apalah diorang ni. Pagi semalam tak nak bagi surat kat saya. Ni main telefon-telefon pulak. Pagi ni saya bertolak ke Kluang. Sebelum tu telefon untuk pengesahan. Disebut lagi dewan SMK Bandar Kluang. Ikut lebuh raya turun ikut Simpang Renggam, Renggam terus ke kluang.

Tiba di Kluang melilau mencari SMK Bandar Kluang. Jumpa SK Bandar Lelaki Kluang. Berhenti tanyalah kat pakcik pemandu bas yang kebetulan ada kat situ. Dia kata SMK Bandar tak ada. Ahh sudah... Telefon semula sekolah minta kepastian maklumat. Barulah disebut SMK Bandar T6, kluang.

Keluar dari Kluang cari T6. Menurut orang yang ditanya, T6 ni ikut jalan Tenggara ke Kota Tinggi. Mencarilah saya sampai juga di T6 atau Taman Seri Lambak. Pergilah kat SMK Bandar T6. Diberitahu pula tempatnya bukan di dewan sekolah tetapi di Dewan Kejora.

Dari Jam 7.00 pagi sampai ke Dewan tu jam 9.00 pagi. Sabar jerlah. Sekali lagi sabar, rupa-rupanya kursus tu untuk guru Kemahiran Hidup bukan opsyen. Alahai saya ni memang opsyen Kemahiran Hidup. Yang kena pergi ni apahal....

Itulah Cikgu yang menurut perintah. Sabaaaaaaaar jerlah

1 comment:

  1. hohoho..
    smk bandar t6 tu skul sye..
    skul ni mmg x glemer pown..
    cme skang ni dh start men0njol la..
    chewahh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails