Thursday, March 5, 2009

WolfGenG

Lama dah tak menulis apa-apa disini. Bukan apa sekarang ni sibuk nak tubuhkan wolfgeng. Wolfgeng ni bukan apa hanya satu cara saya nak mendekati anak murid dan mengawal disiplin mereka.

Wolfgeng ni saya tubuhkan bawah unit Pengakap. Cuma Wolfgeng ni saya wujudkannya sebagai unit elit dalam pengakap. Saya nak bagi bebudak seronok selain mengawal disiplin murid(sebab saya guru disiplin) dan mengalakkan mereka membuat kebaikan sesuai dengan persetiaan pengakap iaitu taat kepada tuhan, raja dan negara serta menolong orang pada setiap masa menurut undang-undang pengakap.

Nak cerita panjang kat sini pun rasa malas pun ada, yalah menulis benda sama seperti dalam blog wolfgeng tu. Jadi kalau nak tahu apa bendanya, bagaimana dilaksanakan dan perkembangan projek wolfgeng ni silalah ke gengpengakap.blogspot.com.

Sebelum keluar nak beritahu sedikit tentang nama wolfgeng ni. Wolf tu serigala, pengakap kanak-kanak ni juga di kenali sebagai anak serigala. Geng tu pula adalah daripada perkataan Gang ler. Jadi bila digabungkan jadilah wolfgeng. Harap Dewan Bahasa dan Pustaka tak marah ler yer. ini hanya satu kreativiti (asal cakap orang putih gak nih) untuk mendekati kanak-kanak dalam usaha menangani masalah disiplin.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails