Thursday, April 9, 2009

Pameran : MENJUNJUNG KASIH

Lepak juga semalam menganjurkan pameran : MENJUNJUNG KASIH di Hutan Bandar. Pameran ini sempena dengan Hari Keputeraan Sultan Johor. Seramai 10 orang pelukis telah terlibat dalam menjayakan pameran ini :

Saya sendiri, Nazir, Mohd Nor Rahman, Ramzan, Ilshah Shahbir, Yahya Mohamed, Omar, Anai dari Batu Pahat & 2 orang pelukis dari Kuala Lumpur iaitu Ri & Ib.

Semalam juga wujud perbincangan antara Komuniti Pelukis Hutan Bandar dan Persatuan Seni Reka dan Rupa Johor ( SERUPA ). Komuniti Pelukis Hutan Bandar diwakili Saya dan juga Ilshah, manakala SERUPA diwakili oleh Pak Sanip dan Fakhrul Zaman. Kami berbincang untuk mewujudkan kerjasama membina satu gagasan yang sama. Pertama kami merancang untuk memohon sebuah galeri dan juga sebuah studio seni. Kebetulan pula Pak Sanip telah menerima peluang dari SUK Johor, Dato’ Haji Abdul Latiff Yusuf menawarkan sebuah bangunan di Taman Merdeka.

Semalam juga dapat kenal sorang lagi member CEO The Balau Nelayan Desaru. Azizi namanya. Azizi ni pelukis juga. Insyaallah semoga ada keserasian antara kami.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails