Wednesday, January 7, 2009

Alhamdulillah ada tempahan

Semalam seorang rakan guru satu sekolah dengan saya bertanya tentang lukisan relief saya. Nampaknya dia berminat sangat. Dia tanya saya harganya berapa. Agak serba salah juga saya nak nyatakan. Oleh itu saya tanya berapa anggaran harga yang dia minta. Dia tawarkan harga RM2000.00. Dia akan bayar pendahuluan sebanyak RM500.00 dahulu. Jelas Allah dah buka pintu hatinya nak beli lukisan saya.

Hari ini juga Hisyam, rakan pelukis saya untuk projek ISI ALAM SENI SDN BHD. Tanya lukisan relief keris pada peta dan jata negeri johor tu, dia kata ada pembeli, ahli korporat. Minta harga RM 800.00. susah juga nak beri harga macam tu bila memikirkan betapa susahnya nak buat bahan kayuliat tu.

Pelik, bila fikirkan rakan guru tu sanggup keluarkan duit sebanyak rm2000. Sedangkan ahli korporat tu hanya sanggup tawarkan harga RM800. Inilah yang dinamakan kuasa Allah. Bukan cikgu atau ahli korporat itu yang bagi rezeki pada saya tapi Allah yang beri. Tak mustahil juga sekiranya tiba-tiba Allah terbalikkan hati mereka, maka tertutuplah rezeki saya. Semoga Allah beri yang terbaik untuk saya. Samaada mereka beli atau tidak itu bukan soalnya.

1 comment:

  1. Many thanks for the follow - look forward to seeing updates on allyour blogs. Best wishes.

    Steve

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails